ASKEL KOHTI HAKUKONEOPTIMOINTIA
#avainsana #avainsanatutkimus #hakukoneoptimointi
Päivitetty 13.10.2023
Avainsana viittaa käsitteenä verkkosivusi sisältöön kokonaisuudessaan. Hakukoneoptimoinnissa avainsanasta ei ole myöskään väärin käyttää nimitystä hakusana, koska sillä viitataan sanaan tai lauseeseen, mitä on käytetty Googlessa tai muissa hakukoneissa tiedon etsimiseen. On myös tärkeää tiedostaa, että vaikka puhumme sanoista, niin avainsanat ovat useammin kahden tai kolmen sanan yhdistelmiä, kuin yksittäisiä sanoja.
Tässä on muutama esimerkki hyvistä avainsanoista:
Avainsanat ovat siis termejä, joita voit käyttää verkkosivujesi sisällössä. Avainsanojen harkittu ja tietoinen käyttö on paras tapa kertoa sisällön tarkoituksesta hakukoneille sekä sivuillasi vieraileville ihmisille. Mikäli saat hakukoneen ymmärtämään sivujesi sisällön tarkoituksen, niin olet parantanut merkittäväsi mahdollisuuksiasi sille, että verkkosivusi löytyvät hakutuloksista silloin, kun palveluitasi tai tuotteitasi oikeasti etsitään. Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin ensimmäinen askel. Katso miten voit tehdä avainasanatutkimuksen itse.
Hakukoneiden algoritmit
Avainsanat ovat tärkeitä erityisesti kahdesta syystä, jotka ovat ihmiset ja hakukoneet. Avainsanat kertovat Googlelle ja muille hakukoneille, mistä verkkosivujesi sisällössä on kyse. Hakukoneilla ei kuitenkaan ole aavistustakaan siitä, mitkä verkkosivuilla käyttämistäsi sanoista ovat tärkeitä ja mitä eivät.
Sisällöstäsi löytyvät avainsanat ovat kuitenkin vihjeitä, joten niiden luonteva sijoittamien sisältöön on tärkeää. Avainsanojen käytössä kannattaa kuitenkin olla johdonmukainen ja varmistaa, että jokaisen sivun sisältö perustuu vain muutamaan avainsanaan. Näin hakukoneen algoritmit saavat ajatuksestasi kiinni ja nostavat verkkosivujesi sijoitusta hakutuloksissa. Mikäli hakukone ei ymmärrä verkkosivusi sisältöä, eli ei osaa tulkita oikeita avainsanoja, niin verkkosivusi eivät nouse hakutuloksiin, eikä asiakkaasi löydä sinua.
Asiakaskokemus ja -palvelu
Avainsanat ovat tärkeitä, jotta tulet löydetyksi Googlesta ja muista hakukoneis ta. Tätäkin tärkeämpää on kuitenkin se, että avainsanat voivat auttaa ihmisiä ymmärtämään palveluitasi paremmin. Näin ollen keskity ensisijaisesti aina asiakkaasi palvelemiseen. Tee hänen vierailunsa mahdollisimman helpoksi ja ohjaa hänet sisällöllä luontevasti oikean tiedon tai päätöksen äärelle.
Oikeita avainsanoja ovat ne, joita sinun mahdollinen asiakkaasi käyttää etsiessään vaikka Googlesta sopivaa ratkaisua tai vastausta ongelmaansa. Kun käytät näitä avainsanoja tuote- ja laskeutumissivuillasi, niin luot asiakkaalle kokemuksen, että vastaat hänen kysymykseensä ja saatat pystyä ratkaisemaan hänen ongelmansa. Mikäli asiakas kokee, että verkkosivusi eivät puhuttele, niin silloin hän poistuu usein viipymättä, eikä palaa takaisin – etkä jäänyt mieleen. Tämäkin oli toisaalta hypoteettinen skenaario, sillä miten asiakas löytää verkkosivuille, jos verkkosivut eivät edes löydy Googlen hakutuloksista? Siksi oikeat avainsanat ovat todella tärkeitä.
Mikäli haluat tutkia keinoja löytää oikeat hakukoneoptimoinnin avainsanat ja parantaa siten verkkosivujesi sijoitusta Googlen ja muiden hakukoneiden hakutuloksissa, niin kannattaa suorittaa avainsanatutkimus. Se ei ole suinkaan niin vaikeaa, kuin voisi ajatella. Klikkaa tästä ja katso miten voit tehdä avainsanatutkimuksen itse.
Mika Vaasala on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, korkeakouluopettaja sekä markkinointialan yrittäjä Jyväskylästä. Mikan kanssa voi ja kannattaa tutustu ja verkostoitua myös LinkedInissä.
Mitä mieltä olit artikkelista? Haluatko uusimmat Digitekoja-blogit sähköpostiisi?
ASKEL KOHTI HAKUKONEOPTIMOINTIA
#avainsana #avainsanatutkimus #hakukoneoptimointi
Päivitetty 13.10.2023
Avainsana viittaa käsitteenä verkkosivusi sisältöön kokonaisuudessaan. Hakukoneoptimoinnissa avainsanasta ei ole myöskään väärin käyttää nimitystä hakusana, koska sillä viitataan sanaan tai lauseeseen, mitä on käytetty Googlessa tai muissa hakukoneissa tiedon etsimiseen. On myös tärkeää tiedostaa, että vaikka puhumme sanoista, niin avainsanat ovat useammin kahden tai kolmen sanan yhdistelmiä, kuin yksittäisiä sanoja.
Tässä on muutama esimerkki hyvistä avainsanoista:
Avainsanat ovat siis termejä, joita voit käyttää verkkosivujesi sisällössä. Avainsanojen harkittu ja tietoinen käyttö on paras tapa kertoa sisällön tarkoituksesta hakukoneille sekä sivuillasi vieraileville ihmisille. Mikäli saat hakukoneen ymmärtämään sivujesi sisällön tarkoituksen, niin olet parantanut merkittäväsi mahdollisuuksiasi sille, että verkkosivusi löytyvät hakutuloksista silloin, kun palveluitasi tai tuotteitasi oikeasti etsitään. Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin ensimmäinen askel. Katso miten voit tehdä avainasanatutkimuksen itse.
Hakukoneiden algoritmit
Avainsanat ovat tärkeitä erityisesti kahdesta syystä, jotka ovat ihmiset ja hakukoneet. Avainsanat kertovat Googlelle ja muille hakukoneille, mistä verkkosivujesi sisällössä on kyse. Hakukoneilla ei kuitenkaan ole aavistustakaan siitä, mitkä verkkosivuilla käyttämistäsi sanoista ovat tärkeitä ja mitä eivät.
Sisällöstäsi löytyvät avainsanat ovat kuitenkin vihjeitä, joten niiden luonteva sijoittamien sisältöön on tärkeää. Avainsanojen käytössä kannattaa kuitenkin olla johdonmukainen ja varmistaa, että jokaisen sivun sisältö perustuu vain muutamaan avainsanaan. Näin hakukoneen algoritmit saavat ajatuksestasi kiinni ja nostavat verkkosivujesi sijoitusta hakutuloksissa. Mikäli hakukone ei ymmärrä verkkosivusi sisältöä, eli ei osaa tulkita oikeita avainsanoja, niin verkkosivusi eivät nouse hakutuloksiin, eikä asiakkaasi löydä sinua.
Asiakaskokemus ja -palvelu
Avainsanat ovat tärkeitä, jotta tulet löydetyksi Googlesta ja muista hakukoneis ta. Tätäkin tärkeämpää on kuitenkin se, että avainsanat voivat auttaa ihmisiä ymmärtämään palveluitasi paremmin. Näin ollen keskity ensisijaisesti aina asiakkaasi palvelemiseen. Tee hänen vierailunsa mahdollisimman helpoksi ja ohjaa hänet sisällöllä luontevasti oikean tiedon tai päätöksen äärelle.
Oikeita avainsanoja ovat ne, joita sinun mahdollinen asiakkaasi käyttää etsiessään vaikka Googlesta sopivaa ratkaisua tai vastausta ongelmaansa. Kun käytät näitä avainsanoja tuote- ja laskeutumissivuillasi, niin luot asiakkaalle kokemuksen, että vastaat hänen kysymykseensä ja saatat pystyä ratkaisemaan hänen ongelmansa. Mikäli asiakas kokee, että verkkosivusi eivät puhuttele, niin silloin hän poistuu usein viipymättä, eikä palaa takaisin – etkä jäänyt mieleen. Tämäkin oli toisaalta hypoteettinen skenaario, sillä miten asiakas löytää verkkosivuille, jos verkkosivut eivät edes löydy Googlen hakutuloksista? Siksi oikeat avainsanat ovat todella tärkeitä.
Mikäli haluat tutkia keinoja löytää oikeat hakukoneoptimoinnin avainsanat ja parantaa siten verkkosivujesi sijoitusta Googlen ja muiden hakukoneiden hakutuloksissa, niin kannattaa suorittaa avainsanatutkimus. Se ei ole suinkaan niin vaikeaa, kuin voisi ajatella. Klikkaa tästä ja katso miten voit tehdä avainsanatutkimuksen itse.
Mika Vaasala on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, korkeakouluopettaja sekä markkinointialan yrittäjä Jyväskylästä. Mikan kanssa voi ja kannattaa tutustu ja verkostoitua myös LinkedInissä.
Mitä mieltä olit artikkelista? Haluatko uusimmat Digitekoja-blogit sähköpostiisi?
ASKEL KOHTI HAKUKONEOPTIMOINTIA
#avainsana #avainsanatutkimus #hakukoneoptimointi
Päivitetty 13.10.2023
Avainsana viittaa käsitteenä verkkosivusi sisältöön kokonaisuudessaan. Hakukoneoptimoinnissa avainsanasta ei ole myöskään väärin käyttää nimitystä hakusana, koska sillä viitataan sanaan tai lauseeseen, mitä on käytetty Googlessa tai muissa hakukoneissa tiedon etsimiseen. On myös tärkeää tiedostaa, että vaikka puhumme sanoista, niin avainsanat ovat useammin kahden tai kolmen sanan yhdistelmiä, kuin yksittäisiä sanoja.
Tässä on muutama esimerkki hyvistä avainsanoista:
Avainsanat ovat siis termejä, joita voit käyttää verkkosivujesi sisällössä. Avainsanojen harkittu ja tietoinen käyttö on paras tapa kertoa sisällön tarkoituksesta hakukoneille sekä sivuillasi vieraileville ihmisille. Mikäli saat hakukoneen ymmärtämään sivujesi sisällön tarkoituksen, niin olet parantanut merkittäväsi mahdollisuuksiasi sille, että verkkosivusi löytyvät hakutuloksista silloin, kun palveluitasi tai tuotteitasi oikeasti etsitään. Avainsanatutkimus on hakukoneoptimoinnin ensimmäinen askel. Katso miten voit tehdä avainasanatutkimuksen itse.
Hakukoneiden algoritmit
Avainsanat ovat tärkeitä erityisesti kahdesta syystä, jotka ovat ihmiset ja hakukoneet. Avainsanat kertovat Googlelle ja muille hakukoneille, mistä verkkosivujesi sisällössä on kyse. Hakukoneilla ei kuitenkaan ole aavistustakaan siitä, mitkä verkkosivuilla käyttämistäsi sanoista ovat tärkeitä ja mitä eivät.
Sisällöstäsi löytyvät avainsanat ovat kuitenkin vihjeitä, joten niiden luonteva sijoittamien sisältöön on tärkeää. Avainsanojen käytössä kannattaa kuitenkin olla johdonmukainen ja varmistaa, että jokaisen sivun sisältö perustuu vain muutamaan avainsanaan. Näin hakukoneen algoritmit saavat ajatuksestasi kiinni ja nostavat verkkosivujesi sijoitusta hakutuloksissa. Mikäli hakukone ei ymmärrä verkkosivusi sisältöä, eli ei osaa tulkita oikeita avainsanoja, niin verkkosivusi eivät nouse hakutuloksiin, eikä asiakkaasi löydä sinua.
Asiakaskokemus ja -palvelu
Avainsanat ovat tärkeitä, jotta tulet löydetyksi Googlesta ja muista hakukoneis ta. Tätäkin tärkeämpää on kuitenkin se, että avainsanat voivat auttaa ihmisiä ymmärtämään palveluitasi paremmin. Näin ollen keskity ensisijaisesti aina asiakkaasi palvelemiseen. Tee hänen vierailunsa mahdollisimman helpoksi ja ohjaa hänet sisällöllä luontevasti oikean tiedon tai päätöksen äärelle.
Oikeita avainsanoja ovat ne, joita sinun mahdollinen asiakkaasi käyttää etsiessään vaikka Googlesta sopivaa ratkaisua tai vastausta ongelmaansa. Kun käytät näitä avainsanoja tuote- ja laskeutumissivuillasi, niin luot asiakkaalle kokemuksen, että vastaat hänen kysymykseensä ja saatat pystyä ratkaisemaan hänen ongelmansa. Mikäli asiakas kokee, että verkkosivusi eivät puhuttele, niin silloin hän poistuu usein viipymättä, eikä palaa takaisin – etkä jäänyt mieleen. Tämäkin oli toisaalta hypoteettinen skenaario, sillä miten asiakas löytää verkkosivuille, jos verkkosivut eivät edes löydy Googlen hakutuloksista? Siksi oikeat avainsanat ovat todella tärkeitä.
Mikäli haluat tutkia keinoja löytää oikeat hakukoneoptimoinnin avainsanat ja parantaa siten verkkosivujesi sijoitusta Googlen ja muiden hakukoneiden hakutuloksissa, niin kannattaa suorittaa avainsanatutkimus. Se ei ole suinkaan niin vaikeaa, kuin voisi ajatella. Klikkaa tästä ja katso miten voit tehdä avainsanatutkimuksen itse.
Mika Vaasala on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija, korkeakouluopettaja sekä markkinointialan yrittäjä Jyväskylästä. Mikan kanssa voi ja kannattaa tutustu ja verkostoitua myös LinkedInissä.
Mitä mieltä olit artikkelista? Haluatko uusimmat Digitekoja-blogit sähköpostiisi?